KARAVANIMIZLA GİDE KALA

Karavancıların gezileri sadece yaz mevsimiyle sınırlı değildir. Yılın her mevsimi karavancılar gerek haftasonu gerekse daha uzun soluklu gezilere çıkarlar. Biz de yaz-kış-ilkbahar-sonbahar demeden tatillerimizi karavanımızla çıktığımız gezilerle değerlendiririz.

Gökçetepe

İstanbul’un beyaza kestiği aylardan birinde yollara düştük. Neredeyse on beş günde bir haftasonu gittiğimiz Saroz Körfezi’nin Gökçetepe köyündeki orman kampına merhaba deyip geceyi orada geçirdik; Kayıp Cennet’i ne kadar özlemişiz! Ertesi gün uzun zamandır gitmek istediğimiz Bayramiç yolundaydık. Evciler’e vardık, Evciler’den Ayazma’ya çıktık. İda Dağı’nın zirvesine yaklaştıkça yemyeşil doğanın beyaza boyandığını gördük. Kar neredeyse dizimize geliyordu. O beyazlık gözümüzü gönlümüzü arındırdı, ışıl ışıl parlattı; o parlaklıkla yüreklerimiz pır pır attı, gülücükler açtı yüzlerimizde.

Yağan yağmur ve kar, suları çoğalttıkça çoğaltmış, sular gümbür gümbür, gürül gürül akıyordu. İda’nın sütun gibi göknarlarının gökyüzüyle bütünleşmesini görmek ve görüntülemek, mitolojide ilk güzellik yarışmasının burada yapıldığını anımsamak; soğuk, tertemiz havayı solumak başımızı döndürdü. Evcilerden Yeşilyurt’a oradan da Küçükkuyu’ya geçtik. Adaköy’ün hatırını sormadan edemedik, Zeus Sunağı’na çıkıp Midilli’ye karşı durduk, güneşin en renkli giysilerini giyip Ege’den ayrılışını izledik büyük bir hayranlıkla. Her seferinde başımızı döndürmesini nasıl da biliyor! Sonraki günler Altınoluk çevresini dolaştık.

Antik Çağ’da adı İda olan Kazdağı’nın köylerinin, derelerinin, çaylarının, şelalelerinin, kanyonlarının, bin bir çeşit bitkisinin baş döndürücü güzelliğine kendimizi kaptırıp efsaneler, mitler diyarında yolculuğa çıktık. Pınarbaşı, Güre, Zeytinli, Kızılkeçili, Sutüven Şelalesi, Hasan Boğuldu Göleti, Mıhlı Çayı, Çamlıbel köyünü ve daha nicesini dolaştık. Sarıkız’dan Hasan Boğuldu efsanesine, Zeus’tan Hera’ya, Hera’dan Afrodit’e, Sabahattin Ali’den Homeros’a gittik geldik.

Tahtakuşlar köyündeki Etnoğrafya Galerisi’ni ziyaret etmeden geçmedik. Galerinin kurucusu dostumuz Alibey Kudar ve ailesiyle hasret giderdik. Galerilerinde yaptıkları yeniliklere tanık olduk. Güre Kaplıcaları’nın şifalı sularından nasibimizi alıp Ören’e, Ören’den Gömeç’e, Gömeç’ten Ayvalık’a geçtik. Ayvalık’ın sahiline park ettik karavanımızı ve geceyi orada geçirdik. Ertesi gün Cunda Adası’nın çağrısına kulak verdik, ver elini Cunda dedik, adanın arkalarında dalış yaptık, hava kararmadan tarihi adanın sahilinde konuşlandık, sahildeki balık lokantalarından birinde enfes deniz ürünleriyle kendimize ziyafet çekip Taş Kahve’de akşam kahvelerimizi höpürdettik.

Mevsimlerden kış olduğu için, yazın gürültüsü patırtısı yoktu, her yer sakindi. Kışın sahil kasabalarını dolaşmak bir başka güzel olur. Yazın cümbüşü yoktur, kasabanın gerçek yüzü ve ruhu sizi can-ı gönülden karşılar. Her yer sizindir; deniz kenarı, kumsallar, restoranlar, kafeler… Orada yaşayan insanlarla daha yakınlaşır, bol bol sohbet eder, onları yakından tanımaya, yaşamlarına tanık olmaya çalışırsınız. O köyler ve kasabalarda yalınlığı, ıssızlığı, huzuru, dostluğu bulursunuz.

Ayvalık

Ayvalık son durağımızdı, oradan dönüşe geçtik.

İşte, şimdi Altınoluk’tayız!

Akşam üzeri güneş ufuk çizgisiyle buluşma telaşında… Güneşten yansıyan ışıklar, denizin üstünde alev alev yanan bir yol oluşturmuş. Soğuk bir kış günü, gözlerimiz güneşin kızıl renkleriyle, kulaklarımız ve ruhumuz da Cihat Aşkın’ın kemanının tellerinden dökülen eşsiz müzikle ısınıyor. Kaloriferimiz yanıyor; penceremiz açık. Pencerenin kenarındaki masamıza oturmuş, akşam yemeğimizi yiyoruz. Altınoluk’ta güneş yola çıkmış gidiyor.Untitled-21

Masada tuzluk yok, uzanıp buzdolabının üzerindeki dolaptan alıyorum tuzluğu. Ekmeğimiz bittiğinde sadece iki adım atmam yetiyor ekmeği almak için. Cihat Aşkın’ın cd’si sona erdi, yeni bir cd koymak gerekiyor müzik setine. Elimi başımın üzerindeki cd rafına uzatıyorum, rasgele bir cd çekiyorum. Aaa, Yansımalar’ın Bab-ı Esrar’ını çekmişim! Şimdi müzik setine cd’yi yerleştirmek için yandaki koltuğa geçip otuz santim eğilirsem cd’yi yerleştirebilirim. İşte, o da tamam!
Karavanımızla Gide KalaYansımalar’ın insanın içini titreten müziği hem oturma, hem yemek, hem yatak odasında, hem de mutfak ve banyoda duyuluyor, üstelik sesi sonuna kadar açmaya gerek kalmadan.

Güneş battı, hava karardı. Hava sert; fakat oldukça açık. Yıldızlar yavaş yavaş yerlerini alıyor. Onlar yerlerini alsınlar ki biz de milyon yıldızlı evimizde doyasıya yaşıyoruz, diyebilelim. Bir geceliğine buradayız. Yarın kim bilir nerede olacağız?

Karavanımızla Gide KalaKitap okumak için yatak odasına çıktım, buradan evimizin her köşesini rahatlıkla görebiliyorum, ne de olsa tabandan bir buçuk metre yüksekteyim. Nohut oda, bakla sofa derler ya, bu benzetme evimize çok uyuyor. Sevgili karavanımızda, hepi topu on metre karelik bir alandayız.

O on metre karelik karavanın kilometrelerce uzanan kumsalları, yüzlerce hektarlık ormanları, üzeri karlı dağları, buz tutmuş gölleri, şırıl şırıl akan nehirleri, kimi zaman masmavi, kimi zaman dağların yeşil örtüsüyle boyanmış yemyeşil denizleri var. Canınız nerede olmak istiyorsa orada olabilirsiniz hem de her mevsimde. Ülkenizin her yöresinden veya farklı ülkelerden komşular edinebilirsiniz.

Karavanla değişik yerleri dolaşmak, her gün başka bir yerde güneşin doğuşunu, batışını seyretmek; kimi zaman bir dağ yamacında, kimi zaman deniz kenarında ya da dere boyunda, nehir kıyısında uyanmak; kimi zaman ormanın derinliklerinde ya da bir bozkırda yağmurda, karda, sıcakta, her koşulda kalmak; gözünün gönlünün, beyninin yeşille, maviyle, griyle, kırmızıyla, pembeyle, sarıyla yıkanması, farklı kültürlerle kaynaşmak, antik çağla modern çağı aynı anda soluyabilmek bir karavancının her zaman yaşayabileceği güzellikler. Karavanla kısa ya da uzun soluklu gezilere çıkmak müthiş keyifli! Karavancılık; yeni yaşamlara, gizemli diyarlara, farklı insanlara yelken açmaktır.