SERAMİK SANATÇISI REYHAN GÜRSES

“Seramiğin sanatçıya kendini ifade edebilmesi için sınırsız imkanlar sunduğunu düşünüyorum. Ancak bu imkânları size verirken seramik çok kaprislidir. Kendine ait bir sürü kuralı vardır. Ben çalışmalarımı yaparken seramiğin bu özelliklerini çok önemsiyorum. Uzlaşmacı bir tavırla ‘doğa’ya ve ‘doğal’a meydan okumayan, estetik değerlerle uyumlu, ‘huzur’ duygusu veren renk tonlarında sırlanmış, çoğunlukla da sırsız formlar yaptığımı söyleyebilirim,”diyen Seramik Sanatçısı Reyhan Gürses 1961 yılında İstanbul’da doğdu.

Dscf2484

Seramik Sanatçısı Reyhan Gürses Kore’de

Lisansını 1987 yılında Marmara Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi, Seramik Bölümü’nde tamamladıktan sonra 1990’da Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü’nde Yüksek Lisans yaptı. Sanatta Yeterlik Tezini(Doktorasını) 1998’de Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü’nde tamamladı.

2008_04220043

Reyhan Gürses Çalışırken

1987-1989 yılları arasında Anadolu Üniversitesi’nde

1990-1996 yılları arasında ise İstanbul Üniversitesi’nde öğretim görevlisi olarak çalıştı.

1996-2012’de Eczacıbaşı,Vitra Seramik Sanat Atölyesi’nde yönetici olarak tüm sergi ve etkinliklerin kuratörlüğünü ve organizasyonunu yaptı.

2008-2010 yılları arasında Marmara Üniversitesi, GSF ve Işık Üniversitesi’nde dersler verdi.

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Seramik Sanatçısı Reyhan Gürses Marmaris’teki Atölyesinde

SAM_1253-Reyhan Gürses Atölyesi a.jpg

Seramik Sanatçısı Reyhan Gürses, öğrencisi Mithat’la Atölyesinde Çalışırken

Halen Marmaris Turgut Mahallesi’ndeki  atölyesinde çalışmalarına devam ediyor ve öğrenciler yetiştiriyor. 

Ben de Reyhan Gürses’in öğrencilerinden biriyim; o, bize güler yüzüyle, içten davranışlarıyla ‘seramik sanatını’ sevdirdi. Çöp adam çizemeyen ben, seramik çamuruyla içli dışlı oldum değişik kaplar, insan yüzü ve bir kadın büstü bile yaptım. Sizler de seramiği çok sevebilir, seramik yapmaya başlayabilirsiniz. Hemen seramiğe başlayın derim ben. Çamurla oynamak, çamurdan bir şeyler üretmek çok keyifli.

Hocam Reyhan Gürses’le röportaj yapma olanağını kaçırmak istemedim, ona bazı sorular sordum, o da sorularımı yanıtladı. Haydi gelin, onun seramikle ilgili düşüncelerini öğrenelim.

  1. Toplumumuz, seramik sanatını nasıl değerlendirmektedir?

Reyhan Gürses: Toplumumuzda çoğunlukla süsleme objesi ve fonksiyonel kullanım objeleri olarak hayatımızda yer alan seramiğin sanatsal boyut içinde ele alınarak değerlendirilmesi bugün bile çok fazla kabul görmemektedir. Üç boyutlu çalışmaların  daha çok taş, metal, ahşap gibi malzemelerden yapılmasının daha bir sanatsal değer taşıyacağı ön yargısına sahip pek çok sanat eleştirmeni halen bu düşüncesini korumaktadır.

Bu nedenle uluslararası seramik akademisi toplantıları ve düzenlenen uluslararası sanat etkinlikleri dünyada seramiğin sanatsal boyutuyla nasıl ele alındığı konusunda  toplumumuz için eğitici rol oynamaktadır.

2) Günümüz seramik sanatı ve seramik sanatçılarıyla ilgili neler söyleyebilirsiniz?

Reyhan Gürses: Artık takip etmekte bile zorlanacağımız kadar çok seramik sanatçısı ve etkinlikle karşı karşıyayız. Yetişen genç sanatçılar tüm dünyada olduğu gibi ülkemizde de seramiği  farklı eğilimler içinde ele almaktalar. Söz gelimi “Yerleştirme” sanat anlayışı Türk seramik sanatında yaygın olarak yerini almıştır. Geçmiş dönemlere göre günümüzde  “Kavram” bir sanat yapıtı için olmazsa olmaz nitelikte önem kazanmıştır.

Günümüzde ulaştığımız iletişim hızıyla dünyadaki her şeyden haberdar olabilmek, benzer etkileşimlerden kaynaklanan yönelimleri de beraberinde getirmektedir.

Her şey çok çabuk oluşup, büyük bir hızla da tüketilmektedir. Sanki durup düşünmeye bile zaman yok gibidir.

Oysa bu seramiğin doğasına hiç uymayan bir durumdur. Seramik her aşamasında sakinlikle, sindire sindire gereği gibi yapılmayı gerektiren bir süreçtir.

Biz seramikçilerin çok iyi bildiği gibi seramikte sürat tam bir felakettir.

Günümüz sürat çağında, seramik bu nedenle de cazip bulunmamaktadır. Çok az gencin onunla uğraşacak kadar sabrı ve zamanı vardır.

Bu durum, sanatçıları -seramik eğitimi almış olsalar bile- başka malzemelere yöneltmektedir. Diğer taraftan hangi inanışla ve nasıl ele alınmış olunursa olsun sanat gücü yüksek seramik eserler de ortaya konmaktadır.

3) Yıllardır seramikle iç içe yaşıyorsunuz, seramik sizin için ne ifade ediyor? desem neler anlatırsınız?

128-1

Reyhan Gürses Kore’de

Reyhan Gürses: Evet uzun yıllar geçti. Yıllardır seramikle birlikteyim. Seramikle ilk kez 1981 yılında Marmara Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesinin Seramik Bölümü’nde karşılaştım. Ona tutkum o yıllarda başladı ve hâlâ da devam ediyor. 36 yıl süren ilişkimize rağmen “seramik” hâlâ net olarak tanımlayamadığım bir olgudur benim için.

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Seramik Sanatçısı Reyhan Gürses

Üzerinde düşündükçe ve çalıştıkça, sanatçıya sunduğu ‘sadece seramiğe özgü’ sonsuz ve sınırsız ifade yeteneklerini keşfettikçe hâlâ hayrete düşüyorum.

Empatisiz

Reyhan Gürses’in Eserlerinden Biri

Genellikle doğadaki taş renklerini kullanıyorum, doğal taş renklerini kullanmama karşın, yaptığım formların taşın ağırlığından çok uçacakmışcasına hafifmiş duygusu veren işler olmasına dikkat ediyorum. Yaptığım işlerin heykel ya da resim formatından kesin olarak ayrılmasına özen gösteriyorum.

DSCF7120

Reyhan Gürses’in Eseri

Sadece seramiğe ait özelliklerin ön plana çıkmasını istiyorum. 

Seramik sanat eserinin, tasarım aşamasından sonuçlanana kadar geçen sürecin başlı başına bir performans olduğunu düşündüğüm için ‘seramik’ benim işlerimde salt malzeme olmanın ötesinde ele alınmaktadır. Kısaca ifade etmek gerekirse; seramiğin kuralları içerisinde sadeleşmeye çabalayan organik formlar yapıyorum.

Belki de bu nedenle irdeledikçe büyüyen bu dünyayı toparlayıp tanımlamak pek de kolay olmuyor. Öyle ki seramik; sanatçı için salt  malzeme olmanın ötesinde interaktif(etkileşimli) bir oluşum sürecidir.

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Reyhan Gürses Atölyesinde Seramik Fırınının Başında

Sanatçı ile malzeme arasında yaşanan, kimyasal, fiziksel, mekanik, termik ve duygusal gel-gitlerden sonra ortaya bir eser koymak başlı başına sanatsal bir performanstır.

4) Bazı eleştirmenlerin seramiği sanat olarak görmediklerini söylemiştiniz; ama siz onlarla aynı düşüncede değilsiniz ve seramik için sanatsal bir performans diyorsunuz.

Reyhan Gürses: Evet bana göre seramik bir sanattır. Ve ben‘seramik kavramını tanımlamayı’ bir tarafa, yıllardır sürüp giden ‘sanat mı? zenaat mi?’ tartışmalarını da diğer tarafa bırakıp “Kendimi ifade etmek” için sanat anlayışıma son derece uyan bu malzeme ve oluşum sürecinin keyfine varıyorum. Nasıl söylesem, daha önce de söylediğimi sanıyorum; ben seramiğe aşığım, ona delice tutkunum. Seramik beni mutlu ediyor, bana keyif veriyor.

5) Yaptığınız çalışmalardan keyif almanız çok hoş! Siz bazı yapıtlarınıza ses özelliği de katmışsınız sesli yapıtlarınızdan bahseder misiniz?

DSCF2748Reyhan Gürses: Aynı bir canlının evrim geçirmesi gibi, gelişim ve değişim süreci içerisinde  farklı özellikler kazanan formlarım en son olarak oldukça küçülerek ‘ses’ unsuru yüklendiler. yüzeysel panolar ile ilişkilendirdiğim bu  küçük seramik formlar çok sayıda ve çeşitli şekillerdeki “çanlar” olarak karşımıza çıktılar.

6) Seramik çamurdan oluşuyor, siz de 36 yıldır çamurla haşır neşirsiniz çamur nasıl bir malzeme onunla ne kadar içli dışlı olabiliyorsunuz?

Reyhan Gürses: Seramiğin ana malzemesi olan çamur plastiklik özelliği yüksek bir malzemedir.  Plastik çamura yapılan her dokunuş tıpkı bir ayna, ya da bir fotoğraf gibi iz olarak geri yansır. Ben, duyguların da seramik üzerinde iz bıraktıklarına inanıyorum. Ve bunu fark ettiğimden bu yana çalışmalarımı “duygu “ teması üzerine kuruyorum.

DSCF3192

Reyhan Gürses’in Eserleri

Seramik bir eser, başlangıcından tamamlanana kadar geçen süreçte; sevgi, şefkat, özen, merak, endişe, kızgınlık, kırgınlık, sabır, itaat, didişme, şaşırma, üzülme, sevinç, hayal kırıklığı, hayret gibi pek çok duygu ile birlikte yoğurulur. … Seramik malzemenin yeteneğini göstermek adına bahsettiğim tüm bu duygular, seramiğin oluşum sürecinde doğal olarak zaten vardır.. Tabi ki esas olan; böyle bir yeteneğe sahip bu malzemeye, sanatçının yükleyeceği anlam ve duygulardır.

7) Seramikte duygunun ön planda olduğunu söylüyorsunuz, sanatın her dalı duyguyla yoğurulmuş, sizin duygu formlarınızı gördüm çok etkilendim. Bu duygu formlarına nasıl başladınız ve onları nasıl geliştirdiniz?

P1000689

Reyhan Gürses’in Duygu Formları

Reyhan Gürses: Benim ‘Duygu Formlarım’ın başlangıç noktası 2001 yılında, Bulgaristan’da katıldığım  bir sempozyuma dayanmaktadır. Seramik tornasında yaptığım “kap”ların ağızlarını sıkı sıkıya kapattım ve içlerine sıkıntılarımı hapsettim

P1000679

Reyhan Gürses’in Duygu Formları

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Reyhan Gürses’in Duygu Formlarından Biri

Başlangıçta “Sıkıntı Kaplarım” diye adlandırdığım işlerim daha sonra sadece sıkıntılarımı değil, farklı duygu ve düşüncelerimi de saklamaya başladı.

Bu dönemden itibaren; duygular hakkında çok az şey bildiğimizi düşünerek okumaya ve araştırmaya başladım. Toplumsal ve bireysel olarak yaşanan her olumsuz ya da depresif duruma, duygularımızı önemsemediğimiz için düştüğümüzü farkettim. Duygusallığın zaaf olarak algılandığı bizi insan yapan en önemli özelliğimizi, duygularımızı hiç dikkate almadan kurulmuş, bu dünya düzeninde, duyguların gücüne biraz olsun dikkat çekebilmek istedim.

8) 2003 yılında Tolga Eti Sanatevi’nde “Tamamen Duygusal- Absolutely Emotional” adlı kişisel bir sergi açmışsınız. Aşağıdaki eserleriniz de orada sergilenmiş. Serginizin adı Tamamen Duygusal olduğuna göre yine duygularınızla seramiği birleştirdiniz sanırım, bununla ilgili neler söyleyeceksiniz?

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Reyhan Gürses: Ben aslında büyülü bir oyun oynuyorum, bu oyunda seramiklerimle duygularımı ilişkilendiriyorum. Daha önce de sözünü ettiğim gibi duygularımı sakladığım kaplar yapıyorum ve bu kapların içlerinde gizlenen duyguları yansıtan ipuçları ile onları yeniden şekillendiriyorum. Yaptığım her form uygulaması duygularımla ilişkilendirdiğim yansımalardır.

SAMSUNG CAMERA PICTURESYok sayanlar farketsinler diye duyguları gözle görülür, elle tutulur hale getirmek için “duygu formlarım”ı oluşturdum.

SAM_1609R.G.Seramik Eseri ab.jpgSAMSUNG CAMERA PICTURESSAMSUNG CAMERA PICTURESDuygularla en iyi bildiğim şeyi, yani seramiği ilişkilendirirken, ortaya koyduğum yeni formlar, bir anlamda görünmez olanı görünür kılmak, yani soyutu somutlaştırmak çabamın nesnel sonuçlarıydılar.

9) ”Amigdala” adlı eseriniz İstanbul Resim ve Heykel Müzesi’nde. Amigdala beyinde bir bölüm, Yunanca badem sözcüğünden gelmekte olan ‘amigdala’nın şekli ve büyüklüğü bir bademe benziyormuş. Bilim adamları her canlının kulaklarından birkaç santim uzaklıkta iki amigdalaya sahip olduğunu söylüyor. Bu bademler kişinin duygusal ve zihinsel durumu ile ilişkilendirilmiş.

Amigdala beynin çok iyi bilinen bir parçası değil; ancak önemli bir parçası. Bu kadar önemli amigdalanın 19 yüzyıla kadar  varlığı bilinmiyormuş. 1930’larda yapılan araştırmalarda amigdalası hasar gören insanlarda korku duygusu, cinsel davranışlar ve beslenme davranışlarında değişiklikler olduğu saptanmış. Amigdala dendiğinde ilk olarak aklımıza onun korku merkezi olduğu geliyor. Örneğin amigdalası zarar gören bir insanda korku duygusu diye bir şey kalmazmış. Eserinize niçin Amigdala adını verdiniz?

DSCF3828

Seramik Sanatçısı Reyhan Gürses’in İstanbul Resim Heykel Müzesi’nde Bulunan “Duygusal Yöneticimiz ve Tutkularımızın Deposu Amigdala” Adlı Eseri

Reyhan Gürses: Amigdalanın hem duygusal hem de zihinsel durumumuzla ilişkisi var. Amigdala genellikle korku merkezi olarak bilinse de onda sadece korku duygusu yok, amigdalanın fonksiyonları vücudumuz için son derece önemli, bu fonksiyonlar olmazsa duygularımızı kaybederiz. Onun sayesinde acıyı, sevinci, mutluluğu, huzuru, üzüntüyü yani  duygularımızı hissedebiliyoruz. Yaşamak ve yaşarken duyguları hissedebilmek ve de başka birinin duygularını anlayabilmek için amigdalaya ihtiyacımız bulunmakta. Sizin de söylediğiniz gibi amigdalanın yeri beyindir ve beyindeki bu yapı bizim duygusal-sosyal tepkilerimizden ve anılarımızdan sorumludur.

Ben sanata yaklaşımımı ‘Duygusal Minimalizm’ diye nitelendiriyorum. Eserlerime duygu aktarabilmeyi çok önemsiyorum. Eserlerimle izleyicilerim arasında duygusal bağ kurmam en önemli kriterimdir.

İstanbul Resim Heykel Müzesi’nde bulunan eserimin adı; ‘Duygusal Yöneticimiz ve Tutkularımızın Deposu Amigdala’dır. Ben şunu anlatmak istiyorum bu eserle, duygularımız kalbimizde değil, düşüncelerimiz gibi beynimizde oluşur.

10) Her sanatçının etkilendiği sanatçılar vardır, sizi etkileyen sanatçılar kimler, onlarla ilgili neler anlatabilirsiniz?

Reyhan Gürses: Öğrencilik yıllarımda -pek çok öğrenci gibi- doğal olarak hocalarımdan etkilendim. Sonrasında “Candeğer Furtun” benim için bir idol olarak ortaya çıktı. Kendisiyle tanışma fırsatı bulduğum sanatçının eserlerine hayranlık duymamak elde değildi. Candeğer Hanım 1936 yılında doğmuş, yaşına ve yaşadığı döneme rağmen bence pek çok gençten daha genç bir vizyona sahip. O, bana ve seramiğe gönül veren pek çok kişiye öncülük etmiş bir sanatçıdır.

candeğer furtun

Seramik Sanatçısı Candeğer Furtun

Candeğer Furtun1a72e710aedc1a4db6df584c2ba77731

Candeğer Furtun’un Bir Eseri

candeğer furtun01

Candeğer Furtun’un Eserlerinden Biri

Ayrıca Vitra Sanat Atölyesi’ni yönettiğim süreçte pek çok yerli ve yabancı değerli sanatçı ile çalışma fırsatı buldum. Hepsinden mutlaka bir şeyler öğrendiğimi söyleyebilirim. Sanatsal etkileşimin dışında disiplin, teknik gibi farklı paylaşımlar da yaşadık.

11) Sizin resimlerinizi gördüm, çok beğendim; resim yapmayı seviyorsunuz sanırım. Resim yapmanın sizin yaşamınızdaki yeri nedir?

Reyhan Gürses:  Bazı resimlerim var dönem dönem yaptığım. Genellikle spontane olarak, hiçbir teknik ve tarz kaygısı duymadan, sadece öyle istediğim için yaptığım resimler bunlar. Bu konuda iddialı değilim; ama resimlerimin beğenilmesinden oldukça memnunum. Sanırım insan iddiasız olunca daha rahat resim yapıyor, resim sanatıyla ilgilenen dostlarımın tavsiyelerini dinleyip resme biraz daha fazla zaman ayırmayı düşünüyorum. Güzel Sanatlar fakültelerinde ilk bir yıl bütün bölüm öğrencileri temel sanat eğitimi görür, sonra kendi alanlarına yönelirler. Benim resimle ilgili eğitimim bundan ibaret, gerisi ne düşünüyor ne hissediyorsam onu kağıda çizmek.

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Reyhan Gürses’in Resimlerinden Biri

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Reyhan Gürses’in Yaptığı Resimlerden Biri

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Reyhan Gürses’in Bir Resmi

12) Seramik eserlerinizle kişisel sergiler açmışsınız, dünyanın pek çok ülkesinde karma sergilere katılmışsınız. Bir sergiye katılmak veya kişisel sergi açmak bir sanatçı için çok önemli bir şey, insanda değişik duygular uyandırıyor olmalı. Bu sergilerde kim bilir ne heyecanlar yaşadınız, sergilerinizle ilgili neler söylemek istersiniz.

Reyhan Gürses:  Bir sergiye katılmak veya kişisel bir sergi yapmak çok büyük bir sorumluluk aslında. Kendinizi ve sanat anlayışınızı yansıtan eserler ortaya koymak zorundasınız. Bir sergiye hazırlanırken üretim süreci oldukça sancılıdır, söylediğiniz gibi bütün süreç baştan sona heyecan içinde geçer. Sonuçta aldığınız eleştiriler tüm çabaların sonucunu belirler. Her sergiye koştura koştura iş yetiştiririm. Hep daha fazla zamanımın olmasını istemişimdir.

REYHAN GÜRSES’İN SERGİLERİ

2016   “Look 60” OTDÜ Sanat 17,Ankara TR

reyhan gürses 2thumbnail_DSC_0057-b

reyhan gürses yapıtı-kitapçıkta-thumbnail_DSC_0054 b

Reyhan Gürses’in ODTÜ- Look 60 Sergisi’ne Katıldığı RUTİN/ROUTİNE 2016 Adlı Eseri-Tuval Üzerine Seramik Formlar 100x100x10 cm

2015 Bodrum Bianeli Bodrum Mugla

2014 Taksim Cumhuriyet Sanat Galerisi, İstanbul TR

2013-3.Maskabal Odun Pişirimi Sempozyumu Hacettepe Üniversitesi, Ankara TR

2013-Türk Seramik Feserasyonu Sergisi İstanbul TR

2013-Koleksiyon Sergisi, IAP Galeri Nişantaşı TR

2013 “Balace” Anadolu Topraklarından Hikayeler 2, Houston ABD

2012-Füreya Koral Anısına Kuş evleri Sergisi, Maçka Sanat Galerisi İstanbul

2012- Tölerans, Anadolu Topraklarından hikayeler , Seattle ABD

2011 – “Kuzgun Acar anısına Masklar Sergisi” Galeri Bir Nokta.İstanbul TR

2010-“ Ceramİstanbul” Türk Seramikçileri Sergisi. Bolognia, İtalya

2010  Türk-Norveçli Sanatçılar Sergisi, Galeri Bir Nokta, İstanbul TR

2009- Kişisel İzler Seçkisi,Tarihi Havagazı Fabrikası Galerisi, İzmir TR

2008-“ Cevisama 2008Kişisel Sergi Valencia İspanya

2007 Seramik Sanatçıları Sergisi,  Galeri G Art Nişantaşı İstanbul TR

2007- 50 yılın Sanatçıları ve Tasarımcıları Sergisi , MÜGSF İstanbul, TR

 2007-30’lardan günümüze Türk Seramik Sanatı Sergisi, Tophaneyi Amire, İstanbul, TR

2007- Türk Plastik Sanatçıları Sergisi, Riga, Letonya

2007  – ODTÜ “Festival 9 ,Plastik Sanatlar Sergisi, Ankara

2006- IAC Uluslararası Seramik Akademisi Toplantısı, Riga, Letonya

2006  – ODTÜ “Festival 8 ,Plastik Sanatlar Sergisi, Ankara

2006- Galeri A ,Yaz Sergisi, Teşvikiye, İstanbul, Turkey

2005 “Çanlar” Kişisel Sergi ,Ömer Sunar Sanat Galerisi ,  Ankara,  TR

2005 İlahi Komedya” Çekirdek Sanatevi, Karma Sergi, Beyoğlu, İstanbul, TR

2005 – Bodrum, Yalıkavak, Sarnıç Sanat Galerisi, Karma Sergi, Muğla TR 

2005- Nazım Hikmet Vakfı, Küba Sergisi,CUBA

2005-  ODTÜ “Festival 7 ,Plastik Sanatlar Sergisi, Ankara  TR 

2004- Galeri MYRA Koleksiyon Sergisi, Selamiçeşme, İstanbul TR

2004  – Ekim Geçidi lll, Galeri X, Beyoğlu İstanbul TR

2004  – ART-ist, Sanat Fuarı, Lütfü Kırdar Kongre Merkezi, İstanbul TR

2004  –  ODTÜ “Festival 6 Plastik Sanatlar Sergisi, Ankara TR

2004“Paycheck”, Gallery X., Beyoğlu, İstanbul., TR 

2003-“Tamamen Duygusal” Tolga Eti Sanat Galerisi, İstanbul, TR 

2003-No Emphaty”, Gallery X., Beyoğlu, İstanbul., TR

2003- Interaction-Karşı/laşmak”, Modern Türk ve Japon Sanatçıları Sergisi, Gallery Fleur, Seika  University, Kyoto & Keio Plaza Hotel, Tokyo Shinjuku, JAPONYA

2002- IAC Uluslararası Seramik Akademisi Toplantısı, Modern Balkan Seramikleri Sergisi, Atina, Yunanistan.

2002- 2. Uluslararası  Terra-Cotta Sempozyumu, Eskisehir, TR

2002- 6th International Ceramic Biennale Exhibition, Cairo, MISIR

2002  “Sesav” Seramik Sergisi, Maltepe Sanat Galerisi,İstanbul TR

2002–  “Kişisel İzler 5” Atatürk Kültür Merkezi Istanbul,TR

2001-  4.Türk Yunan Seramik Sempozyumu, Istanbul, TR

2001- “ Art-Ceramica” 2001 Sempozyumu, Trojan, BULGARİSTAN

2000-  3.Türk Yunan Seramik Sempozyumu, Rafina, YUNANİSTAN

1999-  Çanakkale Seramik 42. Seramik Bayramı, Çanakkale, TR

1999-“Kişisel İzler 2”, MSÜ,  Resim Heykel Müzesi, Istanbul,TR

1999– “Seramitek’99” Türk Seramik Derneği Üyeleri Sergisi, TÜYAP Beylikdüzü, İstanbul, TR

1999– “TROYA Festivali” Seramik Sergisi, Arkeoloji Müzesi,  Çanakkale, TR

 

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google fotoğrafı

Google hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s