SERÇE LİMANI (KARYA KEÇİLERİ-8)

Taşlıca köyüne yürüyerek gittik, Taşlıca gerçekten Taşlıca’ymış. Adıyla anılan bir yer adıyla bu kadar mı örtüşür. Kimi zaman o taşlar ayağımıza takıldı, kimi zaman taşları koca bir tepe olarak gördük. Taşlıca köyünde bir lokantada karnımızı doyurduk, çayımızı içtik, o arada bizim minibüs de geldi.

Taşlıca Adası

Hazır buraya gelmişken bir de Serçe Limanı’na gitsek iyi olur dedik, gerçi daha önce Serçe Limanı’na gitmiştik; ama bir yere gitmiş olmamız o yere bir daha gitmeyeceğimizi göstermez. Bindik minibüsümüze doğru Serçe Limanı’nda aldık soluğu. Serçe Limanı’na gelmeden önce bir kapı çıkıyor karşımıza, sonra o kapıyı açıyoruz. Buraya bu kapıyı neden yapmışlar ki diye birbirimize soruyoruz, sonradan öğrendik ki, hayvanlar kaçmasın diye bu kapıyı yapmışlar. İlk kez Serçe Limanı yoluna girdiğimizde kapıdan sonra bir sürü manda oraya buraya uzanmış güneşleniyorlardı mandalardan korkmuştuk Serçe Limanı’na gidememiştik. Daha sonra başka arkadaşlarımızla gittik Serçe’ye. Taşlica’ya yürüdüğümüz gün Serçe Limanı’na geldik, araçtan inip iki yüz, üç yüz metre kadar yürüdük, iskeleye geldik ve iskeleye çıktık, yaz olmadığı için iskelenin bazı tahtaları yerinde değildi. Biz rahatça iskeleye çıktık; ama arkadaşlarımızın köpeği Köpük için aynısını düşünemedik. O, iskeleye çıkarken epey zorlansa da sonuçta çıktı. İskelede bir şeyler içtik, kimimiz oturduk, kimimiz iskeleye boylu boyunca uzandık, dinlendik…harika manzarayı doyasıya seyrettik.

SERÇE LİMANI-YÜRÜYÜŞÇÜLER DİNLENİRKEN

Serçe Limanı’na bulunup da Serçe Limanı Batığı’ndan bahsetmemek olmaz. Serçe Limanı’ndan çıkarılan Cam Batığı Bodrum Kalesi Su altı Arkeoloji Müzesi’nde sergilenmektedir. 11.yüzyıldan günümüze bir selam göndermektedir. Aradan 10 yüzyıl geçmiş. 10 yüzyıl önce Orta Doğu ile Avrupa ticaret yapıyormuş, gemiler buradan geçiyormuş, günlerden bir gün fırtınaya tutulan boyu 16 eni 5 metre olan 35 ton yük taşıyabilen bir gemi Serçe Limanı’nda batmış. Bu cam batığı gemisi 1977-1979 yılları arasında George Bass yönetimindeki ekip tarafından çıkarılmış. Serçe Limanı’nda yapılan kazıda aşağı yukarı 80 adet sağlam cam eser çıkarılmış, bunların yanı sıra bir milyondan fazla kırık cam parçası da Doğu Akdeniz’deki bir cam fabrikasının artıkları az yer tutsun diye gemiye kırılarak konmuş.

SERÇE LİMANI-NURHAN MALKOÇ

Rüzgarsız bir gündü, deniz sakin mi sakindi.Serçe Limanı etrafı kayalıklarla çevrili korunaklı bir limandı. Serçe Limanı’nı dolaştık, bizden başka bir tur otobüsü daha gelmişti. O otobüsten inenler hemen oradaki restorana gittiler. Sanırım, karınları açtı, bizler karnımızı Taşlıca’da doyurmuştuk. Yeteri kadar dolaşabilirdik. Deniz nefisti, ayrıca bir insan başı da denize doğru sanki başını uzatmışti. Bu bir kaya parçasıydı ve profilden aynı insan yüzüydü. Önce genel olarak bir fotoğraf çektim, sonra da o başı büyüttüm.

SERÇE LİMANI-İSKELE
SERÇE LİMANI
SERÇE LİMANI-TEKNELER ve kayadan bir insan profili
SERÇE LİMANI’NDAKİ KAYADAN ADAM.
RAHİME ÇİÇEKLERDEN YAPTIĞI TACIYLA BİRLİKTE

Rahime önce Serçe Limanı’nın tepelerinden çiçek topladı, sonra o çiçeklerden kendine bir taç yaptı. Hepimiz o tacı takıp fotoğraf çektirdik.Tacı takmak çok hoşumuza gitti.